Narrow your search

Library

Royal Conservatories Brussels (277)

KU Leuven (220)

KBR (165)

UGent (134)

ULB (113)

AP (98)

Royal Museums of Art and History (98)

EHC (94)

ULiège (90)

LUCA School of Arts (82)

More...

Resource type

book (265)

periodical (12)

audio (1)

dissertation (1)

image (1)


Language

English (90)

French (64)

Dutch (61)

German (41)

Undetermined (13)

More...

Year
From To Submit

2021 (4)

2020 (3)

2019 (3)

2018 (6)

2017 (5)

More...
Listing 1 - 10 of 277 << page
of 28
>>
Sort by

Book
Sounding the gallery : video and the rise of art-music
Author:
ISBN: 9780199861422 9780199861408 Year: 2013 Publisher: Oxford [etc.] Oxford University Press


Book
Christina, Königin von Schweden : Katalog der Ausstellung im Kulturgeschichtlichen Museum Osnabrück, 23. November 1997-1. März 1998
Authors: --- ---
ISBN: 3932147324 Year: 1998 Publisher: Bramsche : Rasch Druckerei und Verlag,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Claire de lune : n° 2 : [pour] soprano ou ténor : [dans] 'Deux mélodies pour chant et piano' [: 1904]
Authors: ---
Publisher: Bruxelles : A. Cranz,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Liederen --- Art nouveau --- België --- 20e eeuw


Book
Tes yeux ! : pour chant et piano ; edition pour soprano ou ténor
Authors: ---
Publisher: Bruxelles : A. Cranz,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Liederen --- Art nouveau --- België --- 20e eeuw


Book
Wicked arts assignments : practising creativity in contemporary arts education
Authors: ---
ISBN: 9789492095756 9492095750 Year: 2021 Publisher: Amsterdam Valiz

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wicked Arts Assignments zijn gewaagde, ongebruikelijke, dwarse, grappige, poëtische, inspirerende, sociaal betrokken of anderszins uitdagende kunstopdrachten. Iedereen die kunstlessen geeft, kent ze: zon opdracht die ogenschijnlijk simpel is, maar die deelnemers, studenten en leerlingen maximaal uitdaagt. Veel kunstenaars, musici, theatermakers, dansers en kunstdocenten hebben die ene favoriete, vaak gebruikte opdracht waarin alles samenkomt: artistieke visie, pedagogische aanpak en liefde voor bepaalde technieken of methoden.De bijna honderd hier verzamelde kunstopdrachten sluiten aan bij beeldende kunst, performance, theater, muziek, dans en design, maar belangrijker nog: ze stimuleren interdisciplinariteit. Zij weerspiegelen themas, werkwijzen en concepten uit de hedendaagse kunsten en bieden mogelijkheden om over onszelf, kunst en de wereld anders na te denken. Het eerste deel van dit boek geeft inzicht in kunstopdrachten vanuit historische, artistieke en educatieve perspectieven, aangevuld met interviews met experts in hedendaagse kunst en onderwijs. Het tweede deel vormt de betreffende verzameling kunstopdrachten, voorzien van een toelichting en originele uitwerkingen in beeld. De opdrachten kunnen in verschillende contexten worden uitgevoerd: van basisscholen tot hoger onderwijs, van thuis tot de (online) gemeenschap en van Bogotá tot Istanbul. Ze zijn bedoeld om de verbeeldingskracht van zowel docenten als studenten te prikkelen en aan te sporen tot nieuwe, urgente educatieve en artistieke praktijken.https://www.valiz.nl/publicaties/wicked-arts-assignments?highlight=WyJoZWlqbmVuIiwiZW1pZWwiXQ==

Propaganda and the Jesuit baroque
Authors: ---
ISBN: 0520233573 Year: 2004 Publisher: Berkeley University of California Press


Book
Astrologie et musique
Author:
ISBN: 2826606212 9782826606215 Year: 1977 Volume: 5 Publisher: Genève Minkoff


Book
Waarover men niet spreken kan : elementen voor een agogiek van de kunst
Author:
ISBN: 9789038216263 9038216262 Year: 2010 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vaak wordt in de agogiek gebruik gemaakt van bedrijfspsychologische modellen, maar voor de agogiek van de kunst blijken die weinig bruikbaar. Ze bieden geen basis voor de filosofische grondslagen waarop zo?n agogiek kan gegrondvest worden. De auteur plaatst de zoektocht naar die grondslagen centraal in dit boek. Kunst heet steevast een subjectieve materie te zijn, maar kunstenaars, critici, docenten en studenten worden wel verondersteld te weten waarover ze spreken. De spanning tussen praktijk en theorie is dan ook een vast gegeven in elke kunstopleiding, en ze doortrekt ook de kunstkritiek, het sociale vertoog en zelfs de politieke vertogen over haar functie en nut. Nochtans communiceert het kunstwerk niet bepaald eenduidig over wat het bevat en waarnaar het wil verwijzen; het lijkt op communicatief niveau zelfs om moeilijkheden te vragen. Volgens de Franse filosoof Jean-François Lyotard is kunst ?quelque chose comme communication... sans communication?. Dat definieert de uitdaging waarop dit boek wil ingaan. Hertmans laat zich bij zijn zoektocht naar grondslagen voor een kunstagogiek inspireren door de belangrijkste denkers van de afgelopen eeuw. Op die manier werpt het boek ook een vaak verrassend licht op wat grote denkers over de kunst te melden hadden

Listing 1 - 10 of 277 << page
of 28
>>
Sort by